Youtube videa nebo životní prostředí?


Natáčet na Youtube může být skvělým koníčkem, ale i prací. Někteří se snaží nabrat miliony sledujících na nadpisech, která upoutají. Stejně tak v případě, že vytvoří kontent, který zrovna letí. Pokud vás videa baví, není na tom nic špatného, ale je třeba se zamyslet nad dopadem těchto videí na prostředí. Ať už mají miliony zhlédnutí, nebo jen deset, stejně konceptovaných videí je mnoho a všechna jsou stejně přílišně spotřebitelská.

hnusné kravaty

            Videa, kde lidé nakupují nejlevnější a nejhůře testovanou kosmetiku, je hromada. Je smutné, kolik toho končí v koši. Tato kosmetika má své špatné hodnocení z nějakého důvodu, ve videu jen uvidíte ty samé důvody, ne-li více těchto důvodů, proč si to nekupovat. A při záchraně produktu to dopadá ještě hůř, když ostatní navnadí na to, že dané zboží není tak špatné. Ne každý má peníze na drahé produkty a pokud uslyší, že se nejedná o nic hrozného, zbytečně nakoupí něco, co nebude používat. A daná osobnost to také nebude používat, obzvlášť, když se pravděpodobně jedná o nějakého beauty guru, který má nesrovnatelně kvalitnější produkty.

            Také existují videa, kde utrácí lidé nesmyslné částky za oblečení a hodnotí je. Například z Aliexpress a Wishe objednávají plesové šaty. Na jednu stranu můžeme říct, že ano, jsou užitečné (pokud nenavazují spolupráci, a tudíž jim nepřijde vadný kus) a vy si můžete porovnat, které šaty si koupíte. Pokud nemáte příliš peněz, je to výhodné. Jinak ale raději investujte a šetřete si, než podporovat kanály, které utrácí peníze za to, aby vytvořili obrovskou uhlíkovou stopu, a následně vyhodili opravdu umělý materiál do koše.
prodejní stojan

            V neposlední řadě se zamyslete, jestli vás tato videa neovlivňují nakupovat příliš velké množství věcí. Neustále do vás hučí, že zkusí toto a není to tak špatné. A tak třeba představí deset věcí, které si nakonec koupíte i vy. Také přemýšlejte, jestli vám přinese výdělek na těchto videích nějaké plusy. K čemu vám bude mnoho peněz, když je nebudete mít jak využít?


About the Author

You may also like these